Tegnap több Linkedin és Facebook csoportban posztoltam a leendő könyvemről. A posztban felkértem a csoportok tagjait, akik zöme külföldi volt, hogy olvassanak el két részletet készülő angol nyelvű könyvemből és írják meg nekem, hogy megvennék-e a könyvet, ha elkészül.
Mi lett ezen „ingyen reklámozás” eredménye?
Senki nem írt semmit. Ennek több oka lehetett, melyek közül a legvalószínűbbeket írom le.
A Linkedin csoportokban eddig semmit nem publikáltam, tehát ismeretlen voltam, nem volt irántam kialakult bizalom.
A Linkedin csoportok taglétszáma (egyenként) meghaladta a 100 000 főt, így a sok poszt között elveszett az enyém.
Nincs érdeklődés új tartalom marketing megoldások, módszerek iránt.
Nem volt elég jó a használt „képen szöveg” ahhoz, hogy megragadja a figyelmet.
Közelít a karácsony.
Mi ebből a tanulság?
Előbb nevet kell szerezni egy társaságban és csak utána lehet egy „felszólítást” (call to action) kiposztolni.
Mi következik ezek után?
Twitteren fogom hirdetni a dolgot. Fontos! Hallgatni fogok a gerillamarketing szabályra: egy hirdetést általában kilencszer kell látnia egy embernek, hogy kiváltsuk belőle a cselekvést. Hogy ez a gyakorlatban mit jelent, azt a következő posztomban írom meg. Ha érdekel, nézz a blogomra a jövő héten is!