Nem elméleti cikket szeretnék írni a címben föltett kérdésről. Bemutatok egy problémát és elmondom, hogy egy klasszikus marketinggel foglalkozó szakember, egy growth hackker és egy pretotípus folyamtokkal foglalkozó földi halandó hogyan oldaná meg a problémát. Mivel olvasóim okosak, így a példa nyomán maguk is meg tudják fogalmazni a 3 szakember módszerének lényegét.
A probléma
Szeretnék egy workshopot tartani, melyben a kaleidoszkóp tartalom marketing módszer blogokra vonatkozó részét sajátíthatnák el a résztvevők. A kérdés az, van-e erre fizetőképes kereslet. Ezt azért kell tudni, mert akkor érdemes termet bérelni és online reklámra költeni, ha lesz elég résztvevője a workshopnak. Azaz.. Már a feladat sem ugyanaz a 3 szakterület számára. Mint ahogy a probléma sem az, hogy lesz-e elég érdeklődő. A probléma az, hogy van egy módszer és meg lehet-e élni az oktatásából. Ezt a kérdést fogalmazza át magának a három szakterület képviselője.
Így gondolkozik egy okos piackutató
Azt kell megtudni, hogy akiknek van valami gondjuk a blogírással, azoknak mi az, és hogy szánnának-e a megoldásra pénzt. Ha szánnának rá pénzt, akkor mennyit. Ha ezt megtudtuk, készítünk egy nekik megfelelő workshopot és reklámozzuk. Ennyi. Mivel a mi piackutatónk szegény és okos, de átalánydíjas mobil előfizetése van, hideg hívásokat kezdeményez és üzleti blogok íróit arra kéri, hogy mondjanak 3 kívánságot a blogírással kapcsolatban, és ha ő tudja teljesíteni a kívánságokat, akkor majd később visszahívja a kérdezetteket.
Ezzel a módszerrel jó sok címet kap nulla pénzkiadással. Össze tud állítani a workshophoz egy kiváló tematikát és kitanulja a marketing kommunikációban szükséges szófordulatokat, a téma érzelmi hátterét és a legvonzóbb ajánlatokat. Rajta hát! Készít egy tervet és eléri, hogy legyen elegendő résztvevő.
A growth hacker megoldása
A growth hacker nem szeret személyesen bevonódni, ha kell ő is kezdeményez hideg hívásokat, de az online megoldásokat részesíti előnyben. Ezért létrehoz egy üzleti bloggerek csoportot a Facebookon, ahová minden nap háromszor föltesz valami érdekeset és minden tízedik posztjában meghívja a tagokat a workshopra. Ehhez kevesebb idő kell mint amennyit a telefonos piackutatás igényel és ez még olcsóbb. Már, ha a munkaórákat nem számoljuk. Pedig számolni kell!
Mit (nem) csinál egy pretotípus szakértő
Nem fog piackutatásba, de összedi a fejében mindazt a tapasztalatot, amit üzleti blogolásról tud.
Aztán kiszámolj azt, hogy ezzel a workshoppal lehet-e annyit keresni, amennyiből a workshop tartója jól megél.
Utána az okos pretotípus szakértő kitalál egy butított, de a célközönségnek hasznot hozó mini workshopot, amihez nem kell termet bérelni és ingyenes módon lehet népszerűsíteni.
Amint ez megvan, néhány óra munkával jelentkezési lapot készít a honlapjára és 1 000 forint ellenében kínál egy olyan workshopot, ahol azt tanítja meg a kaleidoszkóp blogolási módszerből, hogy hogyan lehet elérni vele, hogy emberek a blogger hírlevelére föliratkozzanak. Ezt egy kávézó asztalnál tanítja egy kora reggeli órában és 5 jelentkezőnek.
És ő ennek a mini workshopnak a tanulságaiból kitalálja, hogy mekkora kereslet van a kaleidoszkóp tartalom alkotási módszer blogokra vonatkozó része iránt.
Aki úgy érzi, a pretotípus eljárás neki tetszik, keressen meg engem. Elérhetőségeim a „Rólam” menüpontban adtam meg. Ha tetszett a cikk, oszd meg!