Pretotípus magyarul

Mi a különbség a pretotípus folyamat, az okos piackutatás és a growth hacking között?

A könyves pretotípus járulékos haszna ez a blogposzt lett!

2015. december 21. - Rákóczi Piroska, a blogger a bloggerekért

harom_fej_fabol.jpgNem elméleti cikket szeretnék írni a címben föltett kérdésről. Bemutatok egy problémát és elmondom, hogy egy klasszikus marketinggel foglalkozó szakember, egy growth hackker és egy pretotípus folyamtokkal foglalkozó földi halandó hogyan oldaná meg a problémát. Mivel olvasóim okosak, így a példa nyomán maguk is meg tudják fogalmazni a 3 szakember módszerének lényegét.

A probléma

Szeretnék egy workshopot tartani, melyben a kaleidoszkóp tartalom marketing módszer blogokra vonatkozó részét sajátíthatnák el a résztvevők. A kérdés az, van-e erre fizetőképes kereslet. Ezt azért kell tudni, mert akkor érdemes termet bérelni és online reklámra költeni, ha lesz elég résztvevője a workshopnak. Azaz.. Már a feladat sem ugyanaz a 3 szakterület számára. Mint ahogy a probléma sem az, hogy lesz-e elég érdeklődő. A probléma az, hogy van egy módszer és meg lehet-e élni az oktatásából. Ezt a kérdést fogalmazza át magának a három szakterület képviselője.

Így gondolkozik egy okos piackutató

Azt kell megtudni, hogy akiknek van valami gondjuk a blogírással, azoknak mi az, és hogy szánnának-e a megoldásra pénzt. Ha szánnának rá pénzt, akkor mennyit. Ha ezt megtudtuk, készítünk egy nekik megfelelő workshopot és reklámozzuk. Ennyi. Mivel a mi piackutatónk szegény és okos, de átalánydíjas mobil előfizetése van, hideg hívásokat kezdeményez és üzleti blogok íróit arra kéri, hogy mondjanak 3 kívánságot a blogírással kapcsolatban, és ha ő tudja teljesíteni a kívánságokat, akkor majd később visszahívja a kérdezetteket.

Ezzel a módszerrel jó sok címet kap nulla pénzkiadással. Össze tud állítani a workshophoz egy kiváló tematikát és kitanulja a marketing kommunikációban szükséges szófordulatokat, a téma érzelmi hátterét és a legvonzóbb ajánlatokat. Rajta hát! Készít egy tervet és eléri, hogy legyen elegendő résztvevő.

A growth hacker megoldása

A growth hacker nem szeret személyesen bevonódni, ha kell ő is kezdeményez hideg hívásokat, de az online megoldásokat részesíti előnyben. Ezért létrehoz egy üzleti bloggerek csoportot a Facebookon, ahová minden nap háromszor föltesz valami érdekeset és minden tízedik posztjában meghívja a tagokat a workshopra. Ehhez kevesebb idő kell mint amennyit a telefonos piackutatás igényel és ez még olcsóbb. Már, ha a munkaórákat nem számoljuk. Pedig számolni kell!

Mit (nem) csinál egy pretotípus szakértő

Nem fog piackutatásba, de összedi a fejében mindazt a tapasztalatot, amit üzleti blogolásról tud.

Aztán kiszámolj azt, hogy ezzel a workshoppal lehet-e annyit keresni, amennyiből a workshop tartója jól megél.

Utána az okos pretotípus szakértő kitalál egy butított, de a célközönségnek hasznot hozó mini workshopot, amihez nem kell termet bérelni és ingyenes módon lehet népszerűsíteni.

Amint ez megvan, néhány óra munkával jelentkezési lapot készít a honlapjára és 1 000 forint ellenében kínál egy olyan workshopot, ahol azt tanítja meg a kaleidoszkóp blogolási módszerből, hogy hogyan lehet elérni vele, hogy emberek a blogger hírlevelére föliratkozzanak. Ezt egy kávézó asztalnál tanítja egy kora reggeli órában és 5 jelentkezőnek.

És ő ennek a mini workshopnak a tanulságaiból kitalálja, hogy mekkora kereslet van a kaleidoszkóp tartalom alkotási módszer blogokra vonatkozó része iránt.

Aki úgy érzi, a pretotípus eljárás neki tetszik, keressen meg engem. Elérhetőségeim a „Rólam” menüpontban adtam meg. Ha tetszett a cikk, oszd meg!

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://pretotipus.blog.hu/api/trackback/id/tr538190170

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.